יום שישי, 6 ביולי 2018

מה כדאי לכם, מה מומלץ ומה נחקר באמת - קנאביס רפואי או שמן פלאים?


הרבה מאוד אנשים, גם כאלה שמבינים בתחום וגם כאלה שרק ניזונים משמועות, חושבים שקנאביס רפואי הוא עניין מורכב, ואפשר לומר די בקלות שהם גם צודקים. עם זאת, אפילו מעבר למורכבות הברורה מאליה, יש עוד הרבה מעבר.

למשל, קיימים כיום בשוק שמני קנאביס למיניהם, כמו המפ וסיבידי. אם אתם שואלים את עצמכם מה בדיוק קראתם עכשיו, זה אומר שגם לפניכם עוד מורכבות רבה למדי.

אז בדיוק כמו שקנאביס רפואי ידוע בתכונותיו הטובות והמועילות כך גם שמנים המופקים ממנו והמכילים ריכוזים גבוהים של רכיבים מסוימים בצמח, המועילים מאוד לבריאות ולהקלה בבעיות שונות. או לפחות כך נטען על ידי המשווקים, חוקרים שונים ואפילו משתמשים מן השורה.

מה ההבדל בין המפ לקנאביס רפואי?

דווקא בניגוד לקנאביס רפואי שנחקר ונבדק באופן קפדני והותר לשימוש חוקי עבור חולים מסוגים שונים, שמני ההמפ והסיבידי לא הוכחו כמועילים. נעשו לגביהם לא מעט מחקרים, ניסויים ובדיקות, אך עדיין אין איש שיכול לומר באופן וודאי וחד משמעי לא רק שהשמנים עובדים ועוזרים, אלא שאינם מזיקים למי שיחליט להיות אחראי לעצמו ולהשתמש בהם.

ברמה העקרונית, השימוש בשמן קנאביס הוא חוקי במרבית המקומות, משום שהרכיב הפסיכואקטיבי, כלומר ה-THC אשר גורם ל"היי", כמעט ולא קיים בו. השמנים הללו מתפרסמים כרגע בעיקר ברחבי הרשת על ידי משתמשים מהציבור הרחב שקשה לאמת את זהותם ואמיתות החוויה שלהם או האפקט של השמנים הללו עליהם, וגם על ידי הספקים כמובן, שמצידם עושים כל ניסיון להוכיח כי השמנים האלה נחקרו ונבדקו כראוי.

ומעבר לזה שאינם מזיקים הם גם מסייעים מאוד במגוון סיטואציות כגון הפחתה של סטרס, חרדות ודיכאון, סימפטומים של תסמונת קדם וסתית, שיכוך כאבים, הקלה על סימפטומים הקשורים במחלת הסרטן על סוגיה, סיוע לשיפור עור הפנים ובעיות של אקנה, עשוי להקל על בעיות נוירולוגיות, בעיות לב, בעל אפקט אנטי פסיכוטי, מקל על תסמיני גמילה מסמים, תורם למניעת סכרת והתפשטות גידולים וכן אמור להפחית התקפים אפילפטיים.

אז מה עדיף, קנאביס או שמן?

נשמע כמו חלום, לא? ובכן, זה נשמע גם מאוד מוכר. זה נשמע פחות או יותר מה שאמור לעשות (או ליתר דיוק מקיים במציאות) הקנאביס הרפואי. אז למה בעצם לא להשתמש בקנאביס רפואי במקום בשמנים שאף אחד עדיין לא בטוח מה השפעתם לטווח הארוך, האם הם בטוחים לשימוש ואם בכלל הם עושים את העבודה ומקיימים את כל רשימת ההבטחות המפוארת הזו?

ובכן התשובה מאוד פשוטה - מאוד קשה להשיג קנאביס רפואי באופן חוקי. למעשה את הקנאביס הרפואי ספציפית קשה גם להשיג באופן לא חוקי. במציאות בה אנחנו חיים כיום, ישנם תנאים מחמירים למדי שיש לעמוד בהם על מנת לקבל את הקנאביס הרפואי וגם זה לא תמיד עוזר. נוסף על כך, שמנים שניתן לטפטף לפה ומבטיחים תוצאות פלא, הרבה יותר מושכים מאשר צריכה באמצעות אידוי או עישון שאליהם מתלוות השפעות פסיכואקטיביות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה