יום שלישי, 8 במאי 2018

הידרו גרו שופ או משתלה?



בשנים האחרונות אתם ודאי שומעים יותר ויותר את המושג הידרו שופ. אם רציתם לדעת טוב יותר למה הכוונה ומה ההבדל בין הידרו שופ לכל משתלה אחרת - הגעתם למקום הנכון. בנוסף, אם אתם נמנים על חובבי הגידול המושבעים, אתם ככל הנראה לא רק יודעים היטב במה מדובר, אלא גם פוקדים חנויות מהסוג הזה בתדירות גבוהה יותר מאשר אתם פוקדים את הצרכנייה השכונתית.

אז בואו נתחיל מההתחלה - אפשר קצת לנחש לפי השם, אבל מה זה בעצם הידרו שופ? התרגום המילולי הוא "חנות הידרו", ביטוי שיקרוץ לאנשים שאוהבים לגדל צמחים, אך למי שלא מעורה אני אעמיק ואסביר ש"הידרו" זה קיצור של הידרופוני או הידרופוניקה וגידול הידרופוני הוא שיטה מבוססת מים או תמיסות נוזליות למטרות גידול של צמחים מסוגים שונים. חנויות בסגנון הזה מציעות ללקוחות בעצם כל מה שצריך כדי להתמקצע בשיטת הגידול ההידרופונית וכדי לעשות את זה הכי טוב ונכון שאפשר.

זה לא כולל רק את הדשנים, התמיסות, החומרים השונים, מיכלים, כלים, משטחי גידול ושאר אביזרים ואמצעים הדרושים להצלחת המשימה, אלא גם צוות וכוח אדם מיומן ומומחה שנמצא בחנות על מנת לסייע, להסביר ולהנחות. למעשה, זה כמו "וואן סטופ שופ" - כל מה שצריך למטרה אחת ספציפית תחת קורת גג אחת.

במה הידרו שופ שונה מכל משתלה אחרת שאתם מכירים? הרי אתם יכולים לטעון ובצדק שגם שם תמצאו צוות עובדים או לפחות בעל משתלה מנוסה, מיומן וידען, מבחר גדול של צמחים ועציצים, דשנים, אדמה, אדניות וכיוצא בזה. ובכן, נתחיל בשיטת הגידול, היא מה ששונה בעיקר. גידול הידרו מבוסס על מים או נוזל בניגוד לגידול המסורתי בעציצים ואדמה כפי שרובנו רגילים ומכירים. לפיכך, גם ההדרכה, החומרים והאביזרים ברובם יהיו שונים וחדשניים יותר.

בנוסף, הרבה יותר סביר שבהידרו שופ תוכלו למצוא גם מגוון נורות למשל, המיועדות למטרות תאורה נכונה ואופטימלית בעבור הצמחים שלכם, בניגוד למשתלות. עיקר העניין הרי בשיטת הגידול ההידרופוני, הוא יעול הפרקטיקה, בקרה ואופטימיזציה של גידול בתנאים מלאכותיים ללא תלות במזג אוויר וללא השלכותיו המזיקות, חיזוי ושליטה טובה יותר בתוצאות הגידול ומיקסום היכולות של הצמח. לשם כך בעצם קיימות החנויות האלה.

אז מה עוד אתם יכולים למצוא בהידרו שופ? מלבד סוגים שונים של שתילים החל מעשבי תיבול וכלה בפרחי נוי, תוכלו למצוא גם מגוון מערכות, ציוד וחומרים לגידול הידרופוני כגון חללי גידול שונים (ארונות ואוהלי גידול למשל), אמצעים שונים לאוורור כמו ונטות, מסננים, מפוחים, משתיקים ועוד, משטחי ומצעי גידול, תערובות ותמיסות מזון, אביזרי השקיה, משאבות מים ומדי לחות וטמפרטורה וכן הלאה.

אחד הדברים הכי חשובים, עם זאת, שניתן למצוא בהידרו שופ או לפחות במוצלחות שבהן, זה יעוץ חינם. חשוב לזכור שכדאי להעמיק קצת בתחום וללמוד אותו לפני רכישה של ציוד רב שלא תמיד יודעים או בטוחים איך להשתמש בו או להפיק ממנו את המיטב. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה